Treceți la conținutul principal

Dedicatie vietii ©

M-am nascut cu minte sanatoasa, iar cu ea strabat cunoasterea,
Pe taramul intelepciunii si ratiunii nezdruncinate.
M-am nascut cu ochi ca sa cuprind orizontul,
Cel nelimitat si pe care-l cautam neincetat.
M-am nascut cu simturi ca sa pot iubi neincetat,
Pentru ca iubirea iti trezeste dorinta de viata.
M-am nascut cu picioare ca sa pot cutreiera necunoscutul
Acela care, uneori, iti da fiori dar pe care il veneram.
M-am nascut cu maini ca sa pot cuprinde iubirea,
Care ma face mai buna si imi aduce puterea constiintei.
M-am nascut cu picioare ca sa pot strabate necunoscutul,
Acela care-mi da fiori dar care ma si incanta.
M-am nascut cu suflet ca sa pot trai la nesfarsit
Sa deslusesc aromele destinului scris sau nescris.
M-am nascut cu frumusete ca sa pot aduce incantare,
Sau orice inseamna arta si bucurie pe pamant.
M-am nascut cu dorinte ca sa pot privi viitorul,
Acela intrezarit in departare si plin de sperante.
M-am nascut cu curaj ca sa pot invinge frica,
Sa ocolesc tristetea pe drumuri laturalnice.
Si m-am nascut cu compasiune si puterea iertarii,
Caci ea ma face mai intreaga si plina de recunostinta.
M-am nascut sa traiesc viata mea, cea scrisa si nescrisa,
M-am nascut sa cunosc, sa sper, sa cred, sa iubesc tot...
Intelesul, cunoasterea, orizontul vazut si nevazut,
Trecutul, prezentul si viitorul, caci totul are sens in acest peisaj.
M-am nascut sa trec prin vai dar si prin dealuri,
De la furtuni ravasitoare la zile arzatoare,
De la tristeti la bucurii si de la ras la plans,
Dar inainte de toate si de tot...
M-am nascut sa fiu eu in acest peisaj al vietii scris si nescris.
M-am nascut sa respect fiecare clipa din acest destin,
Caci in jurnalul lui am scrijelit emotii care nu dispar
Ci doar imi defineste viata zi de zi ca sa pot fi EU, asa cum sunt.

by Constanta Furdui (Constantin) ©                                                                                                                           

Comentarii

  1. Frumoasă , păcat că ai ținută ascunsă pînă acum, mai caută în arhivă,trebui să mai găsești ceva. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos pentru aprecieri si incurajari. Da, mai am poezii scrise si o sa mai postez in curand. Atunci cand le-am scris nu aveam curajul de a le distribui...dar acum am s-o fac cu curaj. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ai o parere? Spune-o!
Cu seriozitate, responsabilitate si fara continut ofensator, rasist, vulgar sau neadecvat.

Postări populare de pe acest blog

Cei 7 ani de-acasă

O expresie folosită atât de des și în exces, încât cred că începe să-și piardă din sensul ei adevărat. Dar care este sensul adevărat?  De cele mai multe ori auzim folosindu-se expresia de către cei mai în vârstă decât noi, nemulțumiți de o anume atitudine și făcând referire în mod strict la respectul pe care ar fi trebuit să-l primească, în funcție de o situație anume.  Dar ce înseamnă mai exact cei 7 ani de acasă? Pentru că, în mod sigur, înseamnă mult mai mult decât acel respect la care se face referire.  Vouă ce va evocă atunci când auziți făcându-se referire la cei 7 ani de acasă? Presupun că aproape imediat și fără să vreți se declanșează pe ecranul mintii filmul copilăriei voastre, cu diverse scene împreună cu persoane care au făcut parte, implicit, din aceste amintiri.  Cei 7 ani de acasă înseamnă de fapt, acei ani pe care i-am petrecut până a pleca la școală, iar de cei 7 ani sunt, de cele mai multe ori responsabili părinții. Pentru că majoritatea fac referire la educația p

Metoda Pneuma - cea mai puternica si eficienta metoda de respiratie

"După cât ne putem da seama,  singurul scop al existenţei umane e  să aprindă o lumină în întunecimea fiinţei." - C.J.Jung   Pentru aceia care nu cunosc sau nu au auzit de aceasta tehnica bazata pe fructificarea a ceva atat de simplu si natural cum este respiratia, voi face o scurta introducere si mai jos redau din propria experienta. Respiratia Holotropică (RH) este o metoda eficienta de explorare transpersonala, de transformare si vindecare. Desi folosita inca din antichitate, a fost studiata, practicata si elaborata in ultima jumatate de veac de dr. Stanislav Grof si sotia sa, Christina Grof, fondatorii psihologiei transpersonale. Exista mai multe metode de respiratii holotropice, printre care se numara si metoda Pneuma care a fost dezvoltata de  psihoterapeutul peruan Juan Ruiz Naupari. Este o forma de psihoterapie transpersonala, printre care se mai numara  psihoterapia integrala (K.Wilber), psihosinteza (R. Asagiolli), training autogen (J.Schultz), constelatii

Interpretari...

Testul arborelui  - interpretare pentru B.I.M ., 18 ani, 6 luni Se spune ca imaginea arborelui desenat este suportul proiectiei noastre, avand rolul pe care il are si oglinda, anume acela de a reflecta propria imagine a propriei persoane. Prin urmare, prin desenarea arborelui ne desenam pe noi asa cum suntem, cei adevarati si nu acea imagine "slefuita" pe care dorim s-o aratam celorlalti si pe care o vad ceilalti, iar aceasta o stim toti din propria experienta, ca numai "noi cu noi" reusim  sa fim sinceri si "dezgoliti" de masti.  "Imaginati-va ca mai sus exista o persoana vie. Ce sentimente va incearca uitandu-va la imagine?" Generalitati: Imaginea de ansamblu, se poate interpreta  in cateva cuvinte: grandoare, goliciune, singuratate, tendinte depresive, "deplasare" din anotimpul real, adica lipsa de constientizare a realitatii, inchidere, frica de exteriorizare. Starea psihica generala inaintea desenului era

Dependenta emotionala

Iubirea adictiva inseamna dependenta de cineva exterior sinelui in incercarea de a raspunde unor nevoi nesatisfacute, de a evita temeri sau suferinta emotionala, de a rezolva probleme (din copilarie, cel mai frecvent) si de a mentine echilibrul. Paradoxal, ea se naste din incercarea de a tine viata sub control, tentativa soldata chiar cu pierderea controlului prin atribuirea unei puteri personale altcuiva. In spatele oricarei relatii obsesive se strecoara convingerea ca o astfel de adictie serveste unui scop inalt. Pentru mintea inconstienta, iubirea adictiva este ceva firesc, de vreme ce este resimtita ca o conditie necesara a supravietuirii (“nu pot sa traiesc fara tine“).  Relatia dependenta e sanatoasa doar cand esti mic – atunci chiar ai nevoie de parintii tai ca sa supravietuiesti. Numai ca daca nu ti-au fost satisfacute nevoile atunci cand erai mic, vei cauta un parinte surogat in partenerul tau ca sa rezolve aceste afaceri neincheiate. Altii pot dezvolta exact comportament

Regresie si fixatie? Unde va aflati? ©

Timpul nu-mi permite foarte mult, insa incerc sa dau acestei ultime zile din septembrie o ultima postare, iar aceasta se leaga strans de unele obiceiuri ale noastre si...nu numai. Redau, mai jos, cateva mentiuni legate de stadiile de dezvoltare pe care ni le-a lasat mostenire Freud, si vin cu aceasta postare in mod special pentru un vechi amic cu care m-am vazut de curand, si cu care m-am amuzat (!!??) pe seama fumatului si facand referire la stadiul la care am ramas fixati. Printre fumurile noastre am incercat sa facem conversatie, aducand in discutie diverse subiecte, mai vechi, mai noi, fosti colegi, foste cunostinte sau pur si simplu conversam si chiar ne dadeam cu parerea acolo unde poate ca subiectul ne depasea. Am readus la zi, in decurs de cateva ore, perioada lunga in care nu ne-am vazut si am lasat ca timpul sa se astearna rapid peste noi. Cam asa fac vechii amici care se revad dupa o perioada de niste ani, timp in care viata si-a vazut de cursul ei, adaugand cate